ON A DAILY BASIS (ODB), de Nationale Postcode Loterij en The New Originals lanceren samen de 'Breaking Boundaries' campagne
In aanloop van het EK bundelen de Nationale Postcode Loterij en The New Originals (TNO) hun krachten om een limited edition fan shirt te lanceren.
ON A DAILY BASIS, the new generation agency, bracht de twee merken samen om een uniek ontwerp te creëren dat de saamhorigheid en passie van de fans voor het nationale team weerspiegelt.
Pim Berentzen, mede-eigenaar bij ON A DAILY BASIS vertelt: “Het is een onverwachte samenwerking tussen twee merken die op eerste gezicht weinig met elkaar hebben, waarbij het EK voor de verbinding zorgt en grenzen tussen de merken verbroken konden worden”.
Tijdens de ‘Breaking Boundaries’ campagne kan heel Nederland van 13 tot en met 26 mei gratis kans maken op een limited edition Postcode Loterij X The New Originals fan shirt, speciaal ontworpen om Oranje in aan te moedigen.
Geïnspireerd door het iconische EK shirt uit ’88 heeft TNO een uniek design ontworpen met een extra knipoog naar de twee merken. Rizky Lasahido van TNO onderstreept het belang van design in de samenwerking: “In het design hebben wij kenmerken van TNO en de Postcode Loterij verwerkt. De ‘9 dots’ van TNO spelen een belangrijke rol en komen bijvoorbeeld terug in het rugnummer, maar ook de herkenbare rode kleur van de Postcode Loterij is verwerkt in de kraag en de mouwen”.
Voor beide merken is het lanceren van een voetbal fan shirt een primeur. Nerino Kasljevic, Senior Online Marketeer bij de Postcode Loterij, over de campagne: “Bij de Postcode Loterij draait het om samen winnen en juichen, ook bij het EK verbinden deze emoties ons land. Met het shirt willen we de verbinding tussen fans versterken”. Nina Lodeizen, Marketeer bij de Postcode Loterij voegt toe: “Bij de Postcode Loterij willen we bijdragen aan een betere wereld. Het shirt is daarom van 100% duurzaam gerecycled polyester geproduceerd, en is dus in lijn met onze missie.”
ONADAILY BASIS verzorgde de videoproductie voor ‘Breaking Boundaries’ en de campagne wordt uitgerold op online en social kanalen.
Wil jij ook gratis kans maken op één van de limited edition shirts? Ga dan naar www.postcodeloterij.nl/bb.
Let’s talk
Yonah is merk strateeg en mede-eigenaar bij ON A DAILY BASIS. Door zijn strategische (en muzikale) achtergrond kan hij je helpen met het bouwen van merken die de nieuwe generatie begrijpt.